Tele2

Industrie: Mobiele Provider
Technologie: Virtual Reality
Toepassing: Product Launch

Vraag

Tele2 heeft samen met modeontwerper Jan Taminiau een eigen VR-bril ontworpen. De bril heeft een uniek design met een 7-inch scherm op de voorzijde. Om de campagne #StreamMetStijl in te luiden, zocht Tele2 naar een unieke manier om de campagne en bril te onthullen tijdens een persevent.

''De bezoekers waren verrast door het effect dat de livestream met zich meebracht en er is dan ook veelvuldig over het event gepubliceerd''

Oplossing

De campagne #StreamMetStijl werd onthuld door middel van een livestream. De dertig genodigden kregen allemaal tegelijk dezelfde livestream te zien. Het event startte met de genodigde die een surrealistische witte ruimte binnen liepen. Hier namen ze plaats op krukken, waar ze vervolgens verdwenen in de virtuele wereld. In de live-stream liepen Holland’s Next Top Models Loiza en Montell rond in de ruimte en onthulden ze samen met Jan Taminiau de VR-bril. Vervolgens was op het scherm van de unieke VR-bril te lezen dat de bezoekers hun bril af mochten zetten. Ineens zaten ze pal tegenover Jan en de modellen en konden de brillen in het echt worden bewonderd.

Resultaat

Het evenement was een groot succes en heeft ontzettend veel media-aandacht gekregen. De bezoekers waren verrast door het effect dat de livestream met zich meebracht en er is dan ook veelvuldig over het event gepubliceerd.